1402-01-23 00:05
554
0
84434
وصیت نامه شهید «رمضان سلطانی»:

حجاب تو اى مادر و اى خواهر كوبنده‌تر از خون من است

شهید «رمضان سلطانی» در بخشی از وصیت خود نوشت: حجاب تو اى مادر و اى خواهر كوبنده‌تر از خون من است.

به گزارش گلستان ما، شهید «رمضان سلطانی»، ششم دی ۱۳۴۳، در روستای آتابای از توابع شهرستان گنبد کاووس به دنیا آمد.

پدر شهید «محمد» کشاورز بود و مادرش زینب نام داشت، شهید بزرگوار دانش‌آموز سوم راهنمایی بود و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

در بیست و چهارم آبان ۱۳۶۰، در سومار هنگام درگیری با نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره رمضان به شهادت رسید، مزار او در گلزار شهدای امام‌زاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان قرار دارد.

این شهید بزرگوار در وصیت خود تأکید کرده خداوند كسانى را كه در راه او همچون سدى محكم و پولادین و به هم پیوسته در برابر كفران مى رزمند دوست مى دارد.

با درود به رهبر كبیر انقلاب اسلامى و با سلام بر همه شهداى انقلاب اسلامى و درود بر امت شهید پرور ایران و سلام بر شما اى پدر و مادر مر حلال كرده و به راه مقدسى و هدفى بزرگ فرستاده تا من هم خودم را دنباله رو امام بدانم و از دستورات امام عزیزم اطاعت كم و‌امیدوارم كه شما هم پیرو خط این چنین رهبرى باشید كه هستید و سخنى با مادر و خواهرم همه جا حجاب اسلامى خو د را كاملا حفظ نمائید. چون كه حجاب تو اى مادر و اى خواهر كوبنده‌تر از خون من مى باشد. این پیام را نه بلكه به خانواده خودم بلكه به تمام خانواده هاى شهدا و غیره دارم.

همیشه به یاد مستمدان باشید كه نیز شما هم جزء همان‌ها مى باشید و برنامه زندگى خود را طورى تنظیم كنید كه با نشست و برخاست با افراد منافق و فرصت طلب با كسانى معاشرت كنید كه دلسوز انقلاب باشند و به این انقلاب خدمت مى كنند و خط امام هستند.

پدر و مادر خواهران و برادران عزیزم سلام عرض مى كنم و‌امیدوارم كه این اسلام آخر مرا بپذیرد اینك كه در بین شما نیستم مى دانم كه چه احساسى دارید و‌امیدوارم كه احساس شما از روى صداقت و براى خدا باشد و زره اى غم و اندوه به خود را ندهید زیرا آن كس كه مرا جان داد و به ما زندگى بخشید اینك زندگى و جان ما را خریده و من هم با كمال میل و جانم را فروختم و بر مى گردم بسوى او.

 

 
وصیت نامه شهید رمضان سلطانی/ حجاب تو  اى مادر و اى خواهر كوبنده تر از خون من مى باشد.
 
پدر و مادر عزيزم من بى هدف راه امامان و شهيدان را دنبال نكردم كسى هم مرا مجبور به رفتن اين راه نكرده و شما هم مرا از دست نداده ايد بلكه هديه كرده ايد مى دانم مادر كه تو با خواندن اين چند كلمه كه‌آخرين لحظات عمر من است گريه سر مى دهى گريه كن مادر كه تو با خواندن اين چند كلمه كه آخرين لحظات عمر من است اميدوارم كه هميشه در خط امام و گوش بفرمان امام باشيد چون آرزوى من است.  
سلام مرا به دوسان و آشنايان برسانيد و از آنها بخواهيد كه اگر گناهى كرده ام مرا ببخشند و اگر بدهكارى دارم پرداخت كنيد.
با درود فراوان به شهداى اسلام و درود فراوان بر امت شهيد پرور 
بادرود و سلام بر امام امت خمينى بت شكن 
والسلام عليكم و رحمت الله بركاته 
 منبع: معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گلستان/ پرونده فرهنگی شهدا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.